Медулобластома

Медулобластома – злоякісна пухлина, яка розташовується в задній черепній ямці в області мозочка. Термін «бластома» застосовується до тих пухлин, які мають високий ступінь злоякісності – їх клітини такі, що важко визначити, які функції вони виконували до того, як переродилися. Фахівці називають це вираженим ступенем анаплазії. В основному ця пухлина зустрічається у дітей, і її особливість в тому, що вона може давати метастази, і не тільки в межах нервової системи, але і в інші органи і кістки скелету.

Причини данного захворювання, як і багатьох інших ракових пухлин, на жаль невідомі. Існує лише кілька видів спадкових хвороб, з якими медулобластома так би мовити йде рука об руку. У дослідженнях також відзначається, що на її виникнення впливає радіація, канцерогени в їжі, отруєння хімічними речовинами і вірусні інфекції, які пошкоджують геном клітини (цитомегаловірус та інші).

За додатковою інформацією, стосовно консультацій, звертайтеся до нашого координатора по роботі з пацієнтами за наступними посиланнями:

Симптоми медулобластоми

Симптоми пухлини проявляються у вигляді підвищення внутрішньочерепного тиску і набряку мозку (гідроцефалії):

• головні болі, нудота і блювання особливо з ранку при пробудженні;
  • пригнічення зору;
  • сонливість;
  • порушення короткочасної пам’яті та інтелектуальні порушення;
  • підвищений або знижений артеріальний тиск;
  • стомлюваність і нервозність;
  • метеозалежність (чим нижче атмосферний тиск, тим вище внутрішньочерепний);
  • сильні порушення координації руху.

Діагностика медулобластоми

В першу чергу, враховується клінічна картина, тобто симптоми. Об’єктивні методи – комп’ютерна томографія (КТ) або ж магнітно-резонансна (МРТ), при якій в організм може вводитися контрастна речовина. Справа в тому, що дана речовина накопичується в різних тканинах неоднаково, що дозволяє добре бачити пухлину на знімку.
Остаточний діагноз ставиться після біопсії тканини мозку. Також буває корисним взяття на аналіз спинномозкової рідини і МРТ спинного мозку, щоб визначити, чи є метастази.

Лікування медулобластом

Як і всі пухлини, лікування медулобластоми має бути комплексним – хірургічне втручання, а також променева і можливо хіміотерапія. Надзвичайно важлива своєчасна діагностика, тому що якщо пухлина залучила стовбур мозку, то її повне видалення буде неможливе.
Можливо, ви думаєте, що з діагнозом медулобластома прогноз невтішний. Але не поспішайте впадати у відчай: якщо пухлина видалена повністю, вона не дала метастазів, і якщо пацієнту більше 3 років – то хворий в групі відносно невисокого ризику і має всі шанси одужати. Але оскільки виявлення пухлини вчасно, як уже говорилося, дуже важливо, то при підозрі рекомендуємо звернутися до фахівців нашої клініки. Замість того, щоб губитися в здогадах і піддавати себе зайвому стресу, дізнайтеся про хворобу якомога точніше і разом з нами почніть з нею боротися.

Розгорнуту консультацію з приводу Вашого захворювання і відповіді на всі питання Ви можете отримати в нашій клініці, яка вже 30 років спеціалізується на лікуванні цієї патології і має найбільший досвід в Україні.

Приймальні години: 9:30 – 15:00

Онлайн консультування у зручний спосіб:

В умовах воєнного стану ми готові запропонувати Вам розгорнуту онлайн консультацію. Ми розуміємо вашу проблему, яка не повинна бути проігнорована із-за ситуації в країні.

Зателефонуйте нам!

(якщо ви переглядаєте цю сторінку з мобільного телефону, клікніть на номер для виклику):

Записатися На Консультацію